SSC boss tactics

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down

SSC boss tactics

Témanyitás  Bladenkerst on 2008-01-28, 17:52

Hydross the Unstable

Élete:~3 200 000
Addok élete:~45 000

Water/Poison forma

Alapban két fénysugár kereszteződésében áll.Mikor kihuzzuk Hydrosst akkor water fázisban van(kék), ekkor frost damaget használ és immunis a frost sebzésre. Ha kijönn a "körböl" akkor poison fázisba lép(zöld) és nulláza az aggrot meg a debuffokat leszedi és 4 addot summonol. Ilyenkor vissza kell huzzni középre és ujra kék lesz.

Water fázis :

Frost fazis, ilyenkor a boss immune a frost-ra, es frost-al sebez; speicalis képessége a Water Tomb : 7 másodpercenként valakire rateszi, stunol 4 secre és 4500 frost damget sebez 5 secen keresztül, valamint a celpontjan kivul mindenki megkapja 8 yard korzetben.

Poison fázis :

Nature fázis, ilyenkor a boss immune a nature-re, és nature-el sebez; specialis képessége a Vile Sludge: 15 másodpercenként castolja, ami 500-at sebez minden 3 secben, ami ezen kivul damaget és healing done-t csökkenti 50%-al (24 másodpercig).

Water elementál idézés:

4 addot idéz mindig poison fázisban ezeket lehet banishelni, frost trapelni és novázni.

Enrage:

10 perc mulva kinyirja az egész raidet 15 sec alatt.

Mark of Hydross/Mark of Corruption:

A Mark of Hydross egy debuff, amit semmi nem szed le, csak az, ha a boss vált a két forma között. Mindenki megkapja a raidből, 15 másodpercenként stackel, és először 10% plusz bekapott sebzést jelent az adott forma iskolájára (vagyis frostra vagy nature-re), aztán 25-öt, 50-et, 100-at, végül 250-et. A 250-es Markot már lehetetlen túlélni, tehát percenként kell alakot váltatni a bosszal.

Ideális csapat:

- 2 MT, 1 Frost Resistance Gear, 1 Nature Resistance Gear
- 2-3 Offtank (druida pl idealis) vegyes Frost/Nature Resistance gear, de nem gimpelt
- 7-8 healer
- 3-4 warlock és 2-3 mage (banishelni) (ha nincs elég lock hunter trapje is megteszi)
- 11-12 egyéb DPS

Két warrior tank kell a bossra: egy frost-, illetve egy nature resist gearbe öltözve. A magas resist kötelező, ugyanis 100%-os Marknál Hyrdoss 10-11K-kat üt rezisztálatlanul a tankra (armor, defense, parry és egyebek nem érdekesek). Formaváltásnál aggrowipe van, szóval a két tank tudja váltani egymást. Kell aztán az addokra két macitank, vegyes frost/nature resisttel (az addok 6K körül ütnek 100%-os Marknál, rezisztálatlanul).

Taktika:

100%-os Marknál a bosst ki-, illetve behúzza a tank a sugarakhoz, alakváltás, tankváltás, a druida tankok felkapják az addokat, a raid ledps-eli őket, aztán hajrá a bossra. Water Tombokat, Vile Sludge-okat kihealelni, percenként újra alakot váltatni. Ahogy a boss elér kb. 15%-ra, az addokra aoe Fear, Frost Nova, és padlógáz dps Hydrossra. Ha egy tank meghal, wipe. Ha egy healer vagy dps kaszt meghal, szintén wipe, mert a többiek nem fogják bírni.A boss mindig immune a tauntra, amikor állapotot vált aggrot töröl.

Ezt a két fázist kell váltogatni amig a boss meg nem hal.
Az elejen a legelső fázis nagyon fontos, mert az az egyetlen fázis amikor meg az addokkal nem kell törödni -> sokkal több DPS megy a bossba.
15% alatt állitolag nem érdemes az addokat ölni, CC-zni kell mindet és a boss-t nuke-olni az enrage timer miatt.

Harc:

- A frost rese warrior huzza a bosst jobbrol, kinyir néhány elementált hogy legyen elég rage és rá chargeol vagy intercept-teli, az aggro range nagyon nagy ezért vigyázzunk mert különben az elején poison formba vált és csomó idöt vesztünk az addok leölésével.

- Egy perc van a dps-elésre, ez egy fontos része a harcnak mert ez az egyetlen rész ahol dps-elni lehet addok nélkül.

- Egy perc mulva megkapjuk a Mark of Hydrosst, ilyenkor kell kihuzzni a platformrol és poison fázisba megy át. Ne rakjunk rá ilyenkor sok DOT-ot mert az aggrot reseteli de a debuffokat nem, és ilyenkor halhatnak meg a warlockok.

- Mikor Hydross poison fázisban van idézi a 4 addot, ezeket cc-zni kell ( banish, frost trap, frost nova). Ki kell nyirni sorban az addokat ahogy megy, 1 perc van rá mivel utána fázist kell váltani Hydrossal. Ha lehet ne tul sokat banisheljünk mert tul sokat kell várrni mig ki tudjuk öket nyirni.

- Ezután 1 perc mulva ujra Water fázisba kell tenni. Ne felejtsük el a DOT-okat és hogy az MT a platformra menjen.

- Ezután ujra 4 add spawnol, de ezek frost elementálok. Ezekre nem hat a frost trap és a frost nova. Ha nincs elég lock ide kell néhány frost resistes offtank aki fogja öket.

- Ezeket a fázisokat kell ismételni mig meg nem hal.

Heal taktika

Resto sámán healei azokat akiket eltalált a water tombed water fázisban, majd ezután segit könyü general healel poision fázisban.

Video: http://www.mooo.hu/pestreams/?page_id=14


http://www.mooo.hu/pestreams/?page_id=14http://www.mooo.hu/pestreams/?page_id=14


A hozzászólást összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb 2008-01-28, 18:05-kor.
avatar
Bladenkerst
Guildtag
Guildtag

Hozzászólások száma : 20
Age : 37
Registration date : 2008. Jan. 27.

Felhasználó profiljának megtekintése

Vissza az elejére Go down

Re: SSC boss tactics

Témanyitás  Bladenkerst on 2008-01-28, 17:53

Fathom-Lord Karathress
~1,7 millió HP

Cataclysm Bolt
Minden 10 sec-ben, egy random targetre lövi, a célpont összes HP-jának a felét sebzi. Resistelhető.

Enrage
10 perc az enrage timere a bossnak.

Meele sebzés
A fight elején 1 healer is ki tudja healelni a tankot ám a hunter add halálával a boss megkapja a Beast Within nevű tulajdonságot amivel kb. 6k-t sebez, innentől fogva kell majd még egy healer a tankra.


Fathom-Guard Sharkkis (Hunter)
~855 ezer HP

Multishot
2-3000 sebzés 3 játékosra.

Viper Sting
Kb. 3000 manát szív el a célponttól, nem dispellezhető.

Summon Pet
Summonál egy elementál vagy beast petet.

The Beast Within
Könnyű észrevenni, mivel Sharkkis vörössé változik a petjével együtt, ekkor 30%-kal, a pet pedig 50%-kal több sebzést okoz 18 sec-ig.

Meele sebzés
1-2 healer által kihealelhető sebzést okoz, a megidézett petje majdnem annyit üt mint ő maga.


Fathom-Guard Tidalvess (Shaman)
~840 ezer HP

Shaman képességek
Szinte minden player shaman által is használt képességekkel rendelkezik, pl. Windfury. A Frost Shock képessége 6k-t sebez.

Shaman totemek
1, Spitfire Totem: Kb. 25k HP-val rendelkező totem, 5-6 játékost sebez a rangében 3-5k-ra, fél perceként teszi le.
2, Poison Cleansing Totem: Kb. 4k HP-val rendelkező totem, 1 poison effektet kap le 5 sec-enként.
3, Earthbind Totem: Periódikusan 50%-ra csökkenti a közelbe levő játékosok mozgási sebességét.


Fathom-Guard Caribdis (Priest)
~885 ezer HP

Water Bolt Volley
45 yardos AoE spell ami 2,5k-3,5k-t sebez.

Heal
Healeli az összes addot illetve a bosst, mivel 1 seces a casting time-ja ezért a Curse of Tonguest mindig rajta kell tartani. Az interruptolására az őt tankoló warrior illetve egy randes class (shaman/mage) figyeljen.

Tidal Surge
15-20 sec-enként befagyasztja 10 yardos rangebe a playereket 3 secre, ez alatt az idő alatt továbbra is sebződhetnek illetve aggrót sem vesztenek a playerek. Emiatt kell egy ranged interrupternek is lennie, mivel eközben is kasztolhatja a healt.

The Whirlwind
Ennek a forgószélnek kis range van, aki beleáll azt felrepíti 3-6 sec-re, ám igazi sebzést nem okoz. A Carabdis-hoz közeli játéktéren mozoghat, egy casting time lassító debuffot ad.




Sorrend
1, Fathom-Guard Sharkkis (Hunter)
2, Fathom-Guard Tidalvess (Shaman)
3, Fathom-Guard Caribdis (Priest)
4, Fathom-Lord Karathress

A fight érdekessége, hogy amint egy add meghal a boss megkapja a képességeit. A képen látható helyzetbe kell hozni az addokat a pull után. A pull maga Missdirection segítségével történjék, a shaman addot a tankra kell rálőni, a többi addot minden tank vegye fel maga.

Fontos, hogy a lehető legjobb gearű tank legyen a shamanon, rá még így is két healer fog kelleni, akik a legnagyobb rankű spelljüket spammolják. Erre a két healerre fog kelleni egy healer, mivel ők kapni fogják a Spitfire totem sebzését, ez a harmadik healer álljon a játéktér közepe fele ahol már nincs rangeben a Spitfirenek.

A huntert tankoló warriornak/druidának 1-2 healer kell, nekik figyelni kell a hunter petjét fogó tankot is, aki akár lehet a hunter tankja ha elég jó geare van. A priest addra az optimális csapat: warrior, lock (curse of tongues miatt), holy priest, resto/elemental shaman (neki elsősorban a shockolásra kell figyelnie, de besegíthet a healernek is) illetve egy mage is besegíthet ha gond van.

A bossra alapállásban egy healer elég, ám amint meghal a hunter, a boss megkapja a Beast Within nevű buffot ezáltal nagyobbat fog sebezni, ekkor a hunter tankjáról felszabaduló 2 healer közül az egyik segítsen be a másik pedig oda menjen ahol a legnagyobb szükség van rá.A shaman halála után a boss tanknak figyelni kell a Spitfire totemre, ezt még egyelőre érintetlenül kell hagyni, a bosst át kell húzni arra ahelyre ahol a hunter volt tankolva, majd ha odarakja a totemet akkor vissza az eredeti spotra. Miután meghal a priest mindenki menjen a bossra, ezután nem kell azt már húzogatni, mivel a dps lelövi a Spifire totemet pillanatok alatt.

Izgalmas sokoldalú fight, mindenkinek sok sikert kívánok hozzá!

How to kill video: http://www.youtube.com/watch?v=aQS7O39mIWQ

Néhány kép a helyezkedéshez:

A pull:


Az addok és a boss poziciója:


A csapat helyezkedése a pull után:


Az első add (hunter) halála után:


A második add (shaman) halála után:


A harmadik add (priest): halála után:


A hozzászólást összesen 3 alkalommal szerkesztette, legutóbb 2008-02-02, 17:51-kor.
avatar
Bladenkerst
Guildtag
Guildtag

Hozzászólások száma : 20
Age : 37
Registration date : 2008. Jan. 27.

Felhasználó profiljának megtekintése

Vissza az elejére Go down

Re: SSC boss tactics

Témanyitás  Bladenkerst on 2008-01-28, 17:55

SSC : Leotheras the Blind - taktika

Raid összetétel
Elég jól skálázható, variálható a raid összetétele, tehát viszonylag könnyű összerántani hozzá az embereket.
Tankok: 2 (1 main tank warrior és 1 Soul Link warlock ugyanabban a groupban, aki offtank szerepet tölt be, előnyös egy paladin vagy shaman még ebben a grp-ban.
Healerek: 7 (1 healer minden grp-ban, 2-3 a main tank-ra fókuszálva és az offtank warlockra + annak petjére.)
DPS: 16
Buffok és potik
Minden alap buff, poti és flaska játszik.
A warlock offtank-nak Soul Link specializáltnak kell lennie, kb. 250 unbuffed fire resistance-el és minél több staminával. A warlock-nak egy paladin vagy shaman kell legyen a grp-jában a Fire Reistance Totem/Fire Resistance Aura miatt és egy Flask of Fortification alap ennek a locknak.
A Limited Invulerability Potion is jól jön mindenkinek az 1. fázis Whilrwing kezeléséhez, leveszi a Rend-et és ezáltal heal aggrot spórol a healereknek.

Boss képességei
Health - 2,300,000
Enrage - 10 perc.
Main Hand Melee - 3,500
Off Hand Melee - 1,500
Whirlwind
Humanoid Form-ban az egyik képessége. Leotheras elkezd össze-vissza futkározni és közben Whirlwindezni, kb. mint Warchief Kargath Bladefist, a Shattered Halls fő boss-a, vagy Sartura még Ahn'Qiraj 40-ben. A Whirlwind 3,000 fizikai sebzést okoz mindenkinek, akit ér és egy nem dispellezhető DoT-ot is pakol, a Rend-et, ami 3 másodpercenként 2,500-akat sebez, fizikait, amit a Divine Shield, Blessing Of Protection, Limited Invulnerability Potion és Ice Block, képességekkel, potikkal kell kezelni. Az egész Whirlwindet megismétli az első lecsengése után 20 másodperccel.

Fontos, hogy reseteli az aggro-t minden Whirlwind-nél. Amikor közeleg a Whirlwind vége Leotheras-t csak az MT sebezheti, semmi, senki más. Ha elég jó a raid DPS-e, akkor WW idejére abba is lehet hagyni teljesen a boss sebzését, így könnyebb az MT-nek visszavenni az aggro-t reset után. Ha meg kevés a DPS, akkor lehet nuke-olni a WW ideje alatt is, de a vége felé le kell állni, hagyni, hogy kipörögjenek a DoT-ok a 20 mp alatt, és a végére mindenki leáll, csak az MT üti. Azt, hogy jó vagy kevés a dps persze mindig az aktuális felállás határozza meg, így azt is, hogy a kétféle módszerből melyiket választja az RL. (Meglátásom szerint ha nincs lagg és a játékosok tudnak kalkulálni a DoT-jaikkal, akkor mehet a 2. variáns.)
Chaos Blast
Demon Form-ban egy képessége. Egy lövés, ami kb. 100-200 Fire sebzést okoz a célpontnak és mindenkinek a célpont 10 yardos környezetében. Ez az alap sebzés jelentéktelennek tűnik, bár felpakol egy debuffot az eltalált játékosokra, ami a fire sebzésre való érzékenységet növeli 1,675-tel és ez a debuff határ nélkül stackelődik. Ez a képesség egyébként nem krittel (bár akkor sem lenne nagy szám).

Inner Demon
Demon Form-ban egy képessége. Megidéz egy pár véletlenszerűen kiválasztott játékosból annak "belső démonját". Minden ilyen Inner Demon-nak annyi HP-ja van, mint a játékosnak, akiből idézte. Minden ilyen démont csak az a játékos támadhat, akiből kivált. Ha az adott játékos nem tudja leölni a belső démonját mire Leotheras visszavált humanoid formába, akkor 10 percre Mind Controll hatása alatt lesz, és nem lehet kijönni/kiszedni belőle. A démonok kb. 1,000-ket ütnek mail-re és Shadow Bolt-ot lövöldöznek kb. 2,500-as sebzéssel. Ezt a képességet a "könnyítés kedvéért" nem alkalmazza a MT-re és az offtank warlock-ra sem.

A játékos saját Inner Demon-ját normális színekkel rajzolja ki a játék, a más játékos démonjait meg fekete árnyékokként fogjuk látni, így nem lesz kavarodás ezek targetelésében (végre valami jó).
Stratégia

Phase 1
Humanoid Phase, kb. 40 másodpercig tart.
Az 1. fázis a 3 add (amik Leotheras-t banish-ben tartják) behúzásával kezdődik. Mindegyiket be kell tankolni és leölni. 3000 sebzésű Mind Blast-okat tolnak, 10-15 yard-os AoE hatással, véletlenszerűen kiválasztott játékosokra pár másodpercenként. Mindegyik ilyen add legfeljebb 1 játékost banish-el egy cast során és összesen max. 3 játékost. Addig banish-elnek random játékosokat, amíg meg nem halnak.
Leotheras az addok leölése után válik aktívvá humanoid form-ban (innen indul az 1 perces fázis). Misdirect-tel rá lehet húzni a tankra, aki már várja a megfelelő pozícióban.
Kb. 15 másodperc után aggrot resetel és Whirlwind-ezni kezd a korábban részletezett módon. Szét kell szóródni, és folyamatosan elfutni az útjából. Ennél a résznél a healerek nagyon óvatosan tolják, mert könnyen beaggrozzák a WW végére. (Akik nem healerek ne igyanak heal potikat, ne kockáztassanak az aggroval - ez nem tudom mennyire aggrozik). A tank folyamatosan kövesse és kapja el, amint vége a WW-nek, és gyűjtse az aggro-t, ilyenkor még senki ne támadja kb. 5-6 másodpercig, ezzel segítve a tankot. Kb. 15 másodperccel az 1. Whirlwind lejárta után csinál mégegyet, és eközben Demon Form-ba vált.
Phase 2
Demon Phase, kb. 60 másodpercig tart.
Leotharas egy demon-ná változik és nagyjából egy helyben állva lövöldözi a fent említett Chaos Blast-jait a célpontjára. Ebben a fázisban a warlock offtank tankolja nagy távolságból, így a közelharci DPS-t nem veszélyezteti a Chaos Blast.
Az offtank warlock használja a Searing Pain-t, hogy megtartsa az aggro-t. Lényegtelen, hogy honnan tankolja a lock, ha elég messze van Leotheras-tól és a lock közelében 10-15 yard-ra nem áll senki, hogy a Chaos Blast ne kapjon el senkit, amit a boss csak a lock-ra fog lövöldözni, amennyiben az aggrot meg tudja tartani. 15 másodperc után ebben a fázisban megidézi az Inner Demon-okat, a fent említett módon ezeket az adott játékosoknak kezelni kell, mivel ez teljesen véletlenszerű, mindenkinek fel kell készülnie, hogy megküzdjön a saját belső démonjával . 60 másodpercig tart kb. ez a fázis, utána visszatér a boss humanoid formába.
Addig váltogatja a fázisokat, amíg 15%-ra le nem megy a HP-ja, ezután kezdődik a 3. fázis.

Phase 3
Humanoid és Demon fázis.
15% HP-nál, szétválik a démon és a humanoid formája a bossnak, így 2 boss-al kell egyszerre harcolni. A demon formáját ezúttal is az offtank warlock veszi fel, és a lock 15 yardos környezetéből mindenki eltávolodik. Ez a demon form ua. mint a 2. fázisban, kivéve, hogy itt már nem fogja megidézni a belső démonokat. A humanoid form-ot az MT veszi fel, és ez sajnos ugyanúgy viselkedik, mint az 1. fázisban, Whirlwinddel kezdve a harcot, amit ismételget 15 másodperces közökkel. Mivel nem lesz idő 2-3 WW-et túlélni már ezek után (hiszen közeleg az enrage), minden erővel le kell nuke-olni a humanoid form-ot és ezzel vége is a harcnak, a demon form eltűnik.
Irányelvek kasztonként
Main Tank
Leotheras-t a szoba közepén érdemes tankolni az előre meghatározott ponton. A Whirlwind után a lehető leggyorsabban el kell kapni és visszavinni erre a pontra.
Warlock Offtank
Felhunter pet használatos a resistance növeléséhez. Lehet Curse of Doom-mal kezdeni Leotheras-t, ami extra aggrot generál a 2. fázishoz. A 2. fázis elején Searing Pain-nel érdemes nukeolni és tartani az aggrot a fázis végéig. A 3. fázisban csak a Demon form-ot kell aggrozni végig, amíg a raid lehenteli a humanoid formáját.
DPS Warriorok, Feral Druidák
- Az 1. fázisban, a kedzeti addok tankolásában kell segíteni, amint ezek lehaltak, lehet visszaváltani DPS-elni.

Melee DPS
Hátulról érdemes DPS-elni Leotharas-t és szétszóródni, mikor elkezd Whirlwind-ezni. Ne használjon senki heal potikat, ha elkapja a WW. DPS stop van 5 másodpercig a WW lejárta után, hogy a tank tudjon aggrot termelni. A 2. fázisban marad mindenki a bosson, és persze a saját Inner Demon-ját öli ha valakinek megidézi. A 3. fázisban minden CD-s tulajdonsággal, trinkettel boostolva a humanoid formot nukeolja mindenki (érdemes tartalékolni ezekkel a CD-kkel).
Ranged DPS
Körben szétszóródik a távolsági DPS a szobában és a boss-t öli. WW-től kapott sebzés miatt nem használ senki heal potit. DPS stop van 5 másodpercig a WW után, a tank aggrotermelését elősegítve. A 2. fázisban mindenki a boss-t öli és egyedileg a saját Inner Demon-ját minél gyorsabban. A 3. fázisban Leotheras humanoid formját nukolja mindenki (érdemes szintén a CD-s tulajdonságokat, trinketeket ekkor elhasználni).
Healerek
Általános a group heal és az emergency heal, szükség esetén. A Whirlwind ideje alatt csak a Paladinok és a Druidák healeljenek, esetleg a Papok Renew and Fade használatával. A tank group healere csak a tankra fókuszáljon az 1. fázisban és a warlock offtankra a 2. fázisban. Ha szükséges, kapjon a warlock is egy dedikált healert. A 3. fázisban kell a legnagyobb odafigyelés, hiszen itt mindenki sokkal jobban fog sebződni.
Egyéb megjegyzések
• Normális, hogy a demon form eltalál 1-2 játékost a Chaos Blast-jával mielőtt a warlock aggrot generál rajta, ne zavarjon ez össze senkit, nem nagy sebzés, legfeljebb a látvány zavaró.
• Az offtank warlockon legyen SS, hiszen kulcsszerepe van. Ha meghal, egyből feléled SS-el és újra felveszi az aggrot a demon formon.
• Gyakori, hogy Leotheras-t az enrage kezdetén sikerül csak lenukeolni, de ez ne zavarjon senkit, mindenki a megbeszélt módon tegye a dolgát továbbra is, általában marad elég dps a befejezéshez még így is.

Video: http://www.ragnaros.org/?q=node/203


A hozzászólást összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb 2008-01-28, 18:19-kor.
avatar
Bladenkerst
Guildtag
Guildtag

Hozzászólások száma : 20
Age : 37
Registration date : 2008. Jan. 27.

Felhasználó profiljának megtekintése

Vissza az elejére Go down

Re: SSC boss tactics

Témanyitás  Bladenkerst on 2008-01-28, 17:59

Morogrim the Tidewalker

Raid Felállás
Az általános raid felállás az alábbi:
- 2 Tank (1 prot warrior a bossra, 1 paladin az aoe csapatra)
- 7 healer (4 az MT-n, kettő az aoe csapaton és 1 raidheal)
- 16 DPS (legalább 2 mage és 1 warlock szükséges az aoe csapatba, a többi random, bármilyen dps kaszt megfelel.)

A healer - dps arányon lehet változtani, de lefelé nem érdemes.

Gear követelmények
Nem alapkövetelmény, de ha minden raid tagnak legalább 9000 buffolt HP-ja van, az életmentő lehet illetve könnyebbé teszi a csatát, mert így a raidtagok túlélhetik az Earthquake-et akkor is ha nem kapnak healt vagy nem kötszereznek egy-egy Watery Grave után.
Buffok és Potik
Minden jáccik, ami rendelkezésre áll. Flaskák is jól jöhetnek.
A raid minden tagja igyon be minden olyan potit ami segít a saját feladatának elvégzésében.
A Flask of Mighty Restoration igen nagy segítség a healereknek.
Általánosságban tehát azt mondhatjuk, hogy mindenki fullra potizzon és flaskázzon.

Morogrim Tidewalker képességei:
HP: 5 400 000
Kb. 4000 - 6000 körül sebez a tankon.
Tidal Wave: Frontális, 35 yard hatótávú távolsági támadás, amely 3938 - 5062 frost alapú sebzést okoz, a támadási sebességet pedig 400%-kal csökkenti. Ez a képesség kizárólag a main tankot érheti.
Watery Grave: "Morogrim Tidewalker sends his enemies to their watery graves!"
30 másodpercenként Morogrim 4 véletlenszerűen választott célpontot elteleportál a vízesésekbe és egy bubit rak rájuk 6 másodpercre. Miután a 6 mp letelt, a bubi kipukkan és 3200 frost alapú sebzést okoz a célpontra illetve a közelében levőkre, valamint a célpontot feldobja a levegőbe, a zuhanással további 1000 HP sebzést okozva.

A Watery Grave nem célozza a Main Tankot. A Paladinok használhatják ellene a Divine Shieldet, a magek pedig Ice Blockkal tudnak kijönni belőle.
Earthquake: "The violent earthquake has alerted nearby murlocs!"
40 másodpercenként alkalmazott, 35 yardra ható AOE képesség, ami kb. 4000-et sebez, az eltalált célpontokat pedig a földre löki. Ezenfelül minden esetben 2x12, kb 20k HP-s murloc csapatot idéz.
Watery Globules: "Morogrim Tidewalker summons Watery Globules!"
25%-nál a boss a továbbiakban nem használja a Watery Grave képességét, ehelyett Watery Globule-okat idéz a Watery Grave-ek helyéről. Ezek elvileg lassú mozgású bombák, amelyek 4000 HP körüli sebzést osztanak, ha elérnek valakit. Azonban ezen taktika írásának idején semmi észrevehető dolgot nem csinálnak. Az egyes globule hullámok 25-30 másodperc után despawnolnak.

A taktika

Elhelyezkedés:

Első fázis:
Az MT a bosst húzza a terem jobb felső sarkába. Háttal álljon be a falhoz és a raid a boss mögött helyezkedjen el. így a Watery Grave nem sebzi a raidet, csak a "szerencsés" delikvensek esnek áldozatul a sebzésnek (3200 frost sebződés + 1000 fallen).
Az aoe csapat a rámpa alatt a bal sarok felé helyezkedjen. Az ő szerepük nagyon fontos, ha csak két murloc is rászabadul a raidre, wipe.
Távolságot kell tartaniuk a bosstól, így kiküszöbölhető, hogy hasson rájuk az earthquake és hogy "áldozatul essenek" a Watery Grave-nek.

Második fázis
Mikor Morogrim HP-ja 25%-ra csökken, az MT balra áthúzza a boss-t a folyosóra teljesen be a falig, a raid pedig áthelyezkedik ennek megfelelően Morogrim mögé. Így a Watery Globule-ok despawnolnak mire elérik a raidet. Az aoe csapat a rámpa tetejére helyezkedik és ott csinálja ugyanazt, mint eddig.

Megjegyzések
Az egyetlen probléma, ami bajt jelent, ha a protection paladin bekap egy Watery Grave-et miután a murlocok spawnolnak. Ha ez történik, a feral druidák kicsit távolodjanak el Morogrimtől és használjanak Demoralizing Roart vagy, ha az nem használ, akkor Challenging Roart, hogy felvegyék a murlocokat és kezdjék el Swipeolni őket amíg a paladin visszatér. Ha a paladin Divine Shieldje CD-n van és emiatt beragad a Watery Grave-be, a druidáknak és a fury warriornak (shielddel és Cleave-vel) kell tartania a murlocok aggróját, hogy le lehessen AOEzni őket.
Akit berak Watery Grave-be, az miután kijött, ne fusson egyből vissza a bosshoz, hanem kötözzön, helaing potizzon, vagy gyógyítson magán ha tud. Ha nincs lekezelve a sebződése és pont akkor van earthquake, mikor visszaér, az könnyen végzetes lehet.

Az aoe csapat feladata:

Minden earthquake után 2x12 fős, kb 20k HP-val rendelkező murloc csapat érkezik, ezeknek a kezelése hárul erre a csapatra. Mikor a boss elnyomja az eathquake-t, a lock elkezd lifetapezni, a prot pala pedig nagy healt-t nyom rá rightheous fury-val párosítva. Amint odaértek az addok, concentration is mehet ezerrel. A mage-k és a lock pedig aoe, ami a csövön kifér.


A hozzászólást összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb 2008-02-03, 14:50-kor.
avatar
Bladenkerst
Guildtag
Guildtag

Hozzászólások száma : 20
Age : 37
Registration date : 2008. Jan. 27.

Felhasználó profiljának megtekintése

Vissza az elejére Go down

Re: SSC boss tactics

Témanyitás  Bladenkerst on 2008-01-28, 18:02

Lady Vashj

Serpentshrine Cavern utolsó bossa Lady Vashj. Örömmel tölthet el mindenkit: nincs trash Feltételezett pozíciójához érve egy kapu szerű képződmény állja utunkat, a konzolokat aktíválva megcsodálhatunk egy pár másodperces eventet, ahogy leereszkedik egy Vashj-hoz vezető híd. A lépcsővel körülölelt emelvényhez érve megpillanthatjuk magát a bosst.

A fight 3 fázisból áll. Az elsőben le kell dps-elni 70% HP-ra, a másodikban meghatározott mobból lootolható itemmel kell aktíválni 4 eszközt, a harmadikban dps zerg. A boss sokáig szinte ölhetetlen volt (mass SS-sel a Methodnak sikerült), egy Nihilumos játékos fix előtt azt nyilatkozta: „ha a Blizzard fele annyi energiát ölt volna Vashj-ba, mint a hozzá vezető úton lenyíló híd animációjába, jó kis boss lenne"


Raid felállás: 2 tank, 7 healer, 16dps (legalább 4 melee és 1-2 hunter)

HP: 4,700,000, 3-6k-t üt plate-be.

Képességek:
Entangle: P1 és P3-ban használja, root spell, 15 yard hatósugárban használhatja, 10 secig tart, 500dmg/2s-et sebez is.
Forked Lightning: P2-ben igen gyakran használja, nature alapú, maga elé, területre ható 2-3k-s sebzés.
Multi-shot: P1-ben és P3-ban használt több targetre ható ranged sebzés, 6500-7500 dmg.
Shock Burst: P1 és P3-ban random használja, 8-10k sebzés a targetére, 5s-re stunnol és aggro másodikra vált.
Shoot: alap képesség, P1 és P3-ban, 4-5,5k dmg, egy targetre.
Static Charge: egy debuff, ami 2700-3300 tickdmg-et tol random targetre és 5 yard közelében lévő minden játékosra, 30 secig tart.


Egy hunter MD-vel pullol az MT-re, a raid szóródva elhelyezkedik Vashj körül. Rövidke agróépítést követően indulhat a visszafogott dps. Nem érdemes full nuke-ot tolni, nem szabad lehúzni. Aki Static Charge-ot kap, melee-ként eltávolodik a raid többi tagjától, figyelve hogy healer range-ben legyen, range-edként helyben marad és a körülötte levők kerülik el (hogy ne kapjanak sebzést), de ez megegyezés kérdése, a ranged is kimehet.


Ezt is, multi-shot-ot is ki kell healelni. Root kivédésére lehet használni BoF-ot, stb., vagy OT legyen az aggro második. Pörög a dps, elérkezünk 70% HP-hoz, Vashj beáll középre, sérthetelen pajzsot ölt magára, átlépünk phase 2-be.


A második fázisban Vashj tovább tolja a már ismert képességeit, valamint addokat hív segítségül. A képen látható módon kell helyezkedni. Négy elementalokat kezelő group kell, melyek minimumban tartalmazzanak egy melee-t, 1 ranged-et és 1 healert. A melee a lépcső alján várja a poppot, a healer az emelvény tetején tartózkodjon, a range-ed akárhol a környéken, mindhárman egymásnak range-ben. A híd felőli oldalon legyen 1 group, egy-egy tereptárgy által határolt területet fogva, ugyanezen sziklák túloldalán helyezkedjen el a másik 3 csapat. A maradék healer és ranged dps Vashj körül álljon.


Egy képzeletbeli kör mentén Enchanted Elemental-ok poppolnak, melyek semmivel nem foglalkozva sugár irányban mozogva közelednek a bosshoz, elérve őt jelentősen buffolják. Ötven másodpercenként elit Naga, percenként elit Strider poppol. A nagákat tankolni kell (a tankok az emelvényen várják a nagákat, ventrin kommunikálni kell az popphelyről, hogy a lehető leghamarabb fel legyenek véve), a stridereket egy mage kite-olja az emelvény széle környékén, körbe-körbe. Prioritásban a Strider-t kell elsődlegesen fűteni; lassítani KELL, de figyeljünk oda, állandó, 20 yardra ható AoE fear aurája van. Ha valaki lehúzza a mage-ről, gondolkodás nélkül kezdje el körkörösen kite-olni. Ahogy TK-ban Kael is kicsit gearcsekk, kevéske dps-t produkálva itt is felhalmozódhatnak a mobok, mely káoszhoz, wipe-hoz vezethet. P2 első percének végén az elementálok között feltűnik egy zöld színű Tainted Elemental. Ezt egyébbel nem foglalkozva azonnal el kell tüntetni (ha meghatározott időn belül nem hal meg, eltűnik), majd az előzőleg beállított Free for All miatt a legközelebi játékos lootol belőle egy [Tainted Core]-t. Emiatt is fontos a megfelelő helyezkedés. Akinél az item van, mozgásképtelen, a tőle ~35 yardra tartózkodónak tudja átdobni az itemet (aki optimális esetben a lépcső tetején álló healer), így - egymásnak adogatva - kell eljuttatni a Vashj mellett található 4 zsáknál (generátor) tartózkodó személyeknek, akik useolhatják azt (üres hely mindig legyen a táskákban!). Érdemes ezt is ventrin lekommunikálni, hogy mikor kinél van a Core, kinek megy, valaki mozogjon közelebb, stb. A cél, hogy minden add le legyen kezelve/gyurmázva, egy elementál se érje el a bosst, se Naga, se Strider, se Vashj ne öljön meg senkit sem és mind a négy zsák aktíválva legyen 1-1 [Tainted Core]-ral. Amikor ez megvan, következik P3.


Vashj-t P1-hez hasonlóan felveszi az MT, a még esetlegesen megmaradt mobokat gyorsan le kell gyúrni, mindenki felmehet Vashj-hoz, majd kezdődhet az irgalmatlan dps zerg. Bloodlust, Arcane Power, kalapács, hokedli, minden ami csak a közelben van repüljön bele. A raidben levő 1-2 hunter itt kap fontos szerepet, a híd irányából eleinte lassan berepül egy-egy Spore Bat. Ezeket kell leszedniük a lehető leghamarabb, ha nem teszik, mérgező bombákat köpködnek a raidre, melyek földetéréskor lefednek egy kisebb területet, ebből azonnal álljunk ki (2s van rá), 1500 dmg-et tickelnek másodpercenként. Ha a hunterek szépen végzik a dolgukat, max. néha látunk egyet, de ha több van sem tragédia, csak ne terítsék be a teljes emelvényt. Öt perc van enrage-ig, akkor vad köpködésbe kezdenek a Bat-ek, ekkor már nem marad túl sok időnk bevégezni küldetésünket, de ez elég valószínűtlen hogy bekövetkezik, a boss tehát szépen elfogy, Lady Vashj down!

How to kill video: http://www.youtube.com/watch?v=9jCOrsbFEoY[/url]
avatar
Bladenkerst
Guildtag
Guildtag

Hozzászólások száma : 20
Age : 37
Registration date : 2008. Jan. 27.

Felhasználó profiljának megtekintése

Vissza az elejére Go down

Re: SSC boss tactics

Témanyitás  Sponsored content


Sponsored content


Vissza az elejére Go down

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére


 
Permissions in this forum:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.